Een goede eerste indruk is goud waard

De eerste indruk die een klant krijgt bij een bedrijf is goud waard. Het is daarom ook belangrijk dat de eerste indruk die de klant krijgt, past bij de boodschap die een bedrijf wil overdragen aan de klant. Deze eerste indruk die een klant krijgt bij een bedrijf wordt door meerdere factoren bepaald. Hoe ziet het pand eruit? Hoe is de entree? Komt het interieur overeen met de verwachtingen bij het bedrijf? Ligt er veel vuil op de vloer en ga zo maar door. In dit artikel lees je wat ondernemingen kunnen doen om een goede eerste indruk te scheppen bij klanten. Iets kleins als een simpele schoonloopmatten op maat kunnen de eerste indruk van de klant al voor een groot deel bepalen.

Hoe zorg je voor een goede eerste indruk?

De eerste indruk die een klant bij een bedrijf moet krijgen dient te kloppen bij de boodschap die het bedrijf wil overdragen op de klant. Bedrijven hebben vaak een vaste huisstijl. Hierin staan bijvoorbeeld de kleuren, het lettertype, het logo en nog meer uitingen beschreven die passen bij het bedrijf. Wanneer de klant voor het eerst een bedrijf binnenstapt, dan dient de entree overeen te komen met de huisstijl van het bedrijf. Komt dit niet overeen met de verwachtingen van de klant, dan kan dit tot verwarring lijden bij de klant wat uiteindelijk kan zorgen voor een negatieve ervaring. Dit is natuurlijk wat bedrijven moeten voorkomen.

Om de eerste indruk overeen te laten komen met de verwachtingen van de klant is het aan te raden om een catalogus te maken. Welke beeld wil een bedrijf uitstralen naar de klant, welke kleuren passen hierbij en ga zo maar door. Een catalogus kan een bedrijf helpen bij het inrichten van de entree zodat deze entree perfect overeenkomt met de huisstijl van het bedrijf. Een huisstijl omvat alle uitingen van een bedrijf en wordt daarom ook wel de corporate identity genoemd.

 

Tags: