Social signals voor betere Google resultaten

Backlinks hebben al lange tijd effect op je SEO (Search Engine Optimalisation), oftewel het verbeteren van de zoekresultaten. Backlinks kun je overal vandaan halen. Je kunt linkjes ruilen met andere webmasters en je site aanmelden op startpagina’s en bedrijfspagina’s. Dat linkruil effect heeft is een feit.

Sinds de komst van social media en nieuwe Google updates zijn er een aantal zaken veranderd. Social media is enorm in populariteit gegroeid. De manier van content delen is namelijk zeer eenvoudig via deze kanalen. De zoekmachine van Google is gebaseerd op content en matched de zoekopdracht van de gebruiker met de content die aangeboden wordt. Het doel van Google is een perfecte match te creëren tussen vraag en aanbod.

 

Het kip en ei verhaal

Iedereen kent het kip en het ei verhaal. Welke was er het eerst? Met nieuwe content en webpages is dat een beetje hetzelfde. Lanceer je een nieuwe website dan wordt deze niet zomaar gevonden, ook al heb je goede en kwalitatieve content. Je moet dus in feite zelf reclame gaan maken voor je site om er bezoekers naartoe te krijgen. Google kan aan de hand van het gedrag van de bezoekers meten hoe het gesteld is met de kwaliteit. Is de kwaliteit goed, dan verdient de webpage een hogere plek binnen de zoekresultaten.

Je moet de site dus een handje helpen om populairder te worden. Google kan aan de hand van social media signalen meten hoe het gesteld is met de populariteit. Wordt er veel over je gesproken op social media dan zijn er voor Google aanwijzigen om jou site nog eens goed te bekijken en hoger te plaatsen in de zoekresultaten.

 

Wat zijn Social signals

Social signals of social media signalen zijn in feite verwijzingen naar je website of webpage. De verwijzing noemen we een link welke naar een specifieke url verwijst. Social media kanalen kunnen zijn: Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin, Google Plus en Instagram. Hoe meer signalen er opduiken, hoe populairder je bent op social media.

 

Hoe kom je aan social signals

Beschik je zelf over een social media profiel of profielen, dan kun je zelf een link plaatsen naar de betreffende website of webpage. Zorg ervoor dat je link vaak gedeeld wordt omdat 1 link naar je pagina niets doet. Je hebt een boel links nodig om indruk te maken. Krijg je het voor elkaar om niet alleen op 1 social media kanaal maar meerdere kanalen meerdere linkjes te vergaren dan kun je een goede boost verwachten in de zoekmachine.

Beschik je niet over een groot netwerk en meerdere social media kanalen, dan kun je ook social signals kopen. Wanneer je deze koopt dan koop je een pakket waarbij je link vaak gedeeld wordt onder meerdere social media platformen zoals bijvoorbeeld Facebook+Linkedin+Pinterest+Google Plus. Dit heeft veel impact en scheelt je veel tijd.

Social signals zijn volledig veilig en een must-have voor een overtuigend linkprofiel. Er is geen populaire website op het internet vandaag de dag die alleen maar goede linkjes heeft en geen verwijzingen vanaf social media. Zou dit wel zo zijn dan is dit voor Google verdacht en bereik je niet de resultaten waarop je hoopt.